Recent Posts

tisdag 20 oktober 2009

L O V E i sovrummet ...

Hej,

Idag tänkte jag visa mitt eller skall jag kanske säga vårt sovrum. Lite nervöst för det är väl lite av det mest privata hemma ... men bloggar man om inredning så gör man!


Säng, kuddar och ljuslyktor från Ikea, lampor från Chilli och pläd från Hemtex.

Ovanför sängen skymtar en av mina favoritsaker hemma, tavlan från Grandmas med hjärtan och texten Amor vincit omnia, som faktiskt även är mitt favoritcitat för "kärleken övervinner allt" här i livet, eller hur?


Som ni ser så har jag inget överkast, det finns otroligt många fina överkast, men jag både gillar stilen utan och sedan är jag alldeles för lat för att orka lägga på ett, ibland orkar jag inte ens bädda sängen ... :)


Gillar även den orientaliska stilen, de här fina lyktorna kommer från Indiska, panellängderna är från Åhléns och lampan i fönstret är från Ikea. Den otroligt fina orkidén fick vi för några veckor sedan när vi hade kalas från min sambos mormor, Nanni.

Byråer, korg och lampa från Ikea, string-hyllan har jag ärvt från min farfar.

Bokstäver (lite suddig bild tyvärr) från Balders Hage

Hjärtljusstake från Plutoprodukter, smyckesask från Grönbergs Interiör.

Vad tycker ni om hjärtat jag fyndade på Tradera för några veckor sedan, min älskling fick det för han är min "honey"?!


Jag och dottern var på biblioteket och en sväng till lekparken med Lisa och Edwin på eftermiddagen och sedan åt vi hemmagjord pizza till middag. Tack Lisa för tipset om fyllningen, det var mums! Nu har jag nattat dottern och ser fram emot en kväll hemma själv.

Vi hörs! /Frida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar